2013. december 1., vasárnap

Történelem a leigázottak szemével

Azt szeretem az otthonoktatásban, hogy szabadabbak vagyunk. Ráadásul olyan szemléletet kaptam, amit ahhoz tudnék hasonlítani, mint amikor valaki kikukucskál a dobozból, és meglátja a világot! Nagyon érdekes volt számomra például, amikor egy olyan amerikai anyaggal találkoztam, ami a világtörténelmi eseményeket párhuzamosan mutatja be a bibliai eseményekkel. Tehát megtudhatom, hogy mi történt éppen Egyiptomban József idéjen, de ennél még sokkal többet és érdekesebben.



Johanna az idén az ókort is tanulja, benne Nagy Sándor hódításait is. A tegnap jutott el hozzám egy cikk egy kedves blogból, ami az apokrif Makkabeus könyvből idéz. Felrémlett bennem, amit az egyetemen tanultam erről a könyvről, vagyis semmi, csak az, hogy emlékeztem rá. Megkerestem, beleolvastam, és kiderült, hogy ez éppen a Nagy Sándor halálával kezdődik, és megtudhatjuk belőle, milyen nehézségeken mentek keresztül az izraeliek a nagy görög birodalom szétesésekor, mert meg akarták tartani kultúrájukat és hitüket.

Vagyis egy teljesen más nézőpontból tudtuk megközelíteni a kérdést. Ugyanis itt a ligázottak beszélik el, hogy mi történt az adott korban. Este felolvastam belőle a családnak, és biztos, hogy végig fogjuk olvasni. Ráadásul ez a kor nem szerepel a Bibliában, ez az intertestamentális kor (Jézus születése előtti néhány évszázad).

Makkabeusok I. könyve
Makkabeusok II. könyve

Nincsenek megjegyzések: